- 19 Haz 2016
- 8,533
- 147
- 63
Overwatch yine yılın oyunu ödülünü aldı
D.I.C.E. Ödülleri sırasında ödül alan tüm oyunlar ise haberimizde.
İnteraktif Sanatlar ve Bilimler Akademisi, geçtiğimiz gece D.I.C.E. Ödüllerine ev sahipliği yaptı. Las Vegas sınırları içerisinde gerçekleştirilen bu ödül töreninde, birçok farklı oyuna, birçok farklı ödül verildi. Bu ödüllerin başını ise yılın oyunu ödülü çekti. Başlığımızdan da anlayabileceğiniz gibi, yılın oyunu ödülünü alan oyun, Overwatch oldu. Bu oyunu, yılın oyunu seçen kişiler ise, Akademi üyeleri ve oyun geliştirileri. Yani, halkın katılabileceği bir oylama gerçekleştirilmedi D.I.C.E. Ödülleri sırasında. Şimdi, eğer dilerseniz hemen aşağıdan D.I.C.E. Ödülleri töreni sırasında ödül alan tüm oyunlara göz atabilirsiniz. Overwatch haricinde, Uncharted 4: A Thiefs End, Battlefield 1 ve Dark Souls III gibi oyunlar da ödül aldı çünkü.
Animasyon Dalında Üstün Başarı Ödülü: Uncharted 4: A Thiefs End
Sanat Yönetimi Dalında Üstün Başarı Ödülü: Inside
Karakter Dalında Üstün Başarı Ödülü: The Last Guardian Trico
Orijinal Müzik Yazımı Dalında Üstün Başarı Ödülü: DOOM
Ses Tasarımı Dalında Üstün Başarı Ödülü: Battlefield 1
Senaryo Dalında Üstün Başarı Ödülü: Uncharted 4: A Thiefs End
Teknik Başarı Dalında Üstün Başarı Ödülü: Uncharted 4: A Thiefs End
Yılın Aksiyon Oyunu: Overwatch
Yılın Macera Oyunu: Uncharted 4: A Thiefs End
Yılın Aile Oyunu: Ratchet & Clank
Yılın Yarış Oyunu: Forza Horizon 3
Yılın Rol Yapma Oyunu: Dark Souls III
Yılın Spor Oyunu: Steep
Yılın Strateji Oyunu: Civilization VI
D.I.C.E. Sprite Ödülü: Inside
Yılın Portatif Oyunu: Pokémon Sun & Moon
Yılın Mobil Oyunu: Pokémon Go
Çevrim İçi Oynanış Dalında Üstün Başarı Ödülü: Overwatch
Oyun Tasarımı Dalında Üstün Başarı Ödülü: Overwatch
Oyun Yönetimi Dalında Üstün Başarı Ödülü: Inside
Yılın Dövüş Oyunu: Street Fighter V
Yılın Sürükleyici Gerçekçilik Oyunu: Superhot VR
Sürükleyici Gerçekçilik Tekniği Dalında Üstün Başarı Ödülü: Eagle Flight
Yılın Oyunu: Overwatch
--------------------
Death Strandingâin çoklu oyuncu modu hakkında yeni detaylar paylaşıldı
Sadece çoklu oyuncu değil, oyunun açık dünya yapısına ve aksiyon türüne de değinildi.
İlk olarak E3 2016 sırasında gördüğümüz, şimdilik PlayStation 4 platformuna geliştirilen Death Strandingâin çoklu oyuncu modu hakkında yeni detaylar paylaşıldı. Bu güne kadar sadece bu oyun hakkında 2 video gördük ve irili ufaklı bazı detaylara sahip olduk. Fakat şimdi sizlere aktaracağımız detay, sanıyoruz ki bunların en büyüğü olacak. Öyle ki, oyunun yapımcısı olan Hideo Kojima, sadece oyunun çoklu oyuncu modundan değil, açık dünya yapısından ve aksiyon ögesinden de bahsetti. Peki, nerede bahsetti? Bu sorunun cevabını da verelim: PlayStation Blog üzerinde gerçekleştirilen bir röportaj sırasında.
Hideo Kojima öncelikle oyun içerisinde sahip olabileceğimiz özgürlükten bahsederek başladı sözlerine. Yapımcı, geliştirdiği oyununu açık dünya bir aksiyon oyunu olarak belirtti ve bu oyun içerisinde özgürlükçü bir havanın bulunacağını söyledi. Yani, istediğimiz şeyi, istediğimiz zaman yapabileceğiz. Ayrıca açıklamalara göre, Death Stranding içerisinde araç kullanımı da bulunacak. Tüm bunların haricinde, eğer oyunu bir savaşçı olarak oynayacaksak, bunun için birçok imkan/olanak olduğunu belirtti. Fakat, eğer savaşmayı sevmiyorsanız da bu oyunu oynayabileceksiniz. Çünkü Hideo Kojimaâya göre Death Stranding, birçok farklı oynanış stilini destekliyor. Hideo Kojima, bu konudaki sözlerini, âOyunun evrenine adım attığınız anda ve keşif yapmaya başladığınız zaman umuyoruz ki, daha önce hiç görmediğiniz şeylerle karşılaşabileceksiniz.â şeklinde bitirdi.
Death Stranding, izlediğimiz kadarıyla oldukça ilginç bir oyun, bunu hepimiz kabul ediyoruz. Peki, oyunun yapımcısı bu konuda ne diyor? Dilerseniz oyunun çevrim içi özelliğinden bahsetmeden önce Hideo Kojimaânın oyun hakkında söylediği birkaç cümleye bakalım. Death Stranding hakkında Hideo Kojima, â2017 benim oyun sektöründeki 31. yılım ve bu 31 yıl boyunca birçok farklı aksiyon oyunu yaptım. Aksiyon oyunlarında, genelde bir adam olur ve bu adamın elinde silah olur. Tekli oyuncu ortamında oyuncu, diğer silahlı adamlara karşı oynar ya da işi çevrim içi moduna taşır, daha rekabetçi bir şekilde diğer silahlı adamlara karşı oynar. Yani her şey silahla yapılır. Benim oyunumda da bu ögeler var fakat ben biraz daha derinleştirmek istedim. Oyunun teması, zor durumda bırakılmış bir havaya sahip. Silahlara odaklanmadan, bu temayı yansıtmaya çalışıyoruz.â dedi.
.
Oyunun yapımcısı, son olarak oyun içerisindeki çevrim içi ögelerden bahsetti. Açıklamalara göre, eğer internet bağlantısı olmadan oyunu oynamak istersek, hiçbir problem bulunmuyor. Bunu yapabiliriz fakat oyun içerisinde çevrim içi ögeler de bulunuyor. Fakat bu ögeler, klasik oyunlarda gördüğümüz ögeler gibi değil. Mesela, senaryo modu bitsin de, çevrim içi moda geçelim, diyemiyoruz bu oyuna. Hideo Kojima, daha farklı bir şey denemek istemiş ve bunun ne olduğunu bilemiyoruz. Yani efendim, Death Stranding oldukça ilginç bir oyun olacak gibi görünüyor. Fakat benim içimde bir his var, Death Strandingâi her ne kadar çok büyük bir merakla beklesem de, oyun çıktığı zaman veya ilk oynanış videosu yayımlandığı zaman bu kadar beklentiye değmeyen bir oyun olacağını göreceğimi hissediyorum. Özellikle de, oyunun oynanış açısından Metal Gear oyunlarına çok benzemesinden korkmaktayım.
--------------------
Mass Effect: Andromedaânın dosya boyutu belli oldu
Oldukça makul bir boyut.
21 Mart 2017 tarihinde çıkışını gerçekleştirecek olan Mass Effect: Andromeda hakkında yeni bilgiler gelmeye devam ediyor. Son olarak Xbox Oneâın dijital mağazasında, Mass Effect: Andromeda sayfasında paylaşılan bilgilere göre, oyunumuzun ihtiyacı olan minimum dosya boyutu belli oldu. Mass Effect: Andromeda, bizden en az 42.19 GB boş depolama alanı isteyecek. Samanyolu galaksisinde bulunan mavi gezegenimiz Dünya ve onun canlı hayatı için, galaksimize oldukça uzak olan, Andromeda galaksisinde yeni bir ev aradığımız maceramızda anlaşılan bizleri oldukça dolu bir içerik bekliyor.
Orijinal boyotunu görüntülemek için buraya tıklayın 1572x884px.
Her ne kadar paylaşılan dosya boyutundan yola çıkarak, oyun içeriği hakkında kesin bir bilgi vermek doğru olmasa da, daha önce Electronic Artsâın paylaştığı görsellerden ve videolardan, oyunun içerik açısından ne kadar zengin olacağını kestirmek mümkün. En azından, biz öyle umuyoruz. Bildiğiniz gibi Mass Effect: Andromeda, daha önce Battlefield 1 ve Star Wars: Battlefront gibi oyunlarının geliştirilmesinde kullanılan Frostbite 3 oyun motoru ile geliştiriliyor. Yani daha önce paylaşılan ekran görüntüleri ve oynanış videolarından da anlayacağınız üzere oyun, bizleri görsel olarak da oldukça tatmin edecek gibi duruyor.
Bunun dışında, paylaşılan bilgilere göre oyunu Xbox One Sâde HDR desteği ile birlikte oynayabileceğiz. Diğer platformlar için her ne kadar bu desteğin sağlanıp sağlanmayacağı ile alakalı bir bilgi verilmese de, PlayStation 4 Pro ve PCâde de, büyük ihtimalle HDR özelliğini göreceğiz.BioWare tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından dağıtımı üstlenilecek olan oyunumuz, 21 Mart 2017 tarihinde; PlayStation 4, Xbox One ve PC playformları için çıkışını gerçekleştirecek.
D.I.C.E. Ödülleri sırasında ödül alan tüm oyunlar ise haberimizde.
İnteraktif Sanatlar ve Bilimler Akademisi, geçtiğimiz gece D.I.C.E. Ödüllerine ev sahipliği yaptı. Las Vegas sınırları içerisinde gerçekleştirilen bu ödül töreninde, birçok farklı oyuna, birçok farklı ödül verildi. Bu ödüllerin başını ise yılın oyunu ödülü çekti. Başlığımızdan da anlayabileceğiniz gibi, yılın oyunu ödülünü alan oyun, Overwatch oldu. Bu oyunu, yılın oyunu seçen kişiler ise, Akademi üyeleri ve oyun geliştirileri. Yani, halkın katılabileceği bir oylama gerçekleştirilmedi D.I.C.E. Ödülleri sırasında. Şimdi, eğer dilerseniz hemen aşağıdan D.I.C.E. Ödülleri töreni sırasında ödül alan tüm oyunlara göz atabilirsiniz. Overwatch haricinde, Uncharted 4: A Thiefs End, Battlefield 1 ve Dark Souls III gibi oyunlar da ödül aldı çünkü.
Animasyon Dalında Üstün Başarı Ödülü: Uncharted 4: A Thiefs End
Sanat Yönetimi Dalında Üstün Başarı Ödülü: Inside
Karakter Dalında Üstün Başarı Ödülü: The Last Guardian Trico
Orijinal Müzik Yazımı Dalında Üstün Başarı Ödülü: DOOM
Ses Tasarımı Dalında Üstün Başarı Ödülü: Battlefield 1
Senaryo Dalında Üstün Başarı Ödülü: Uncharted 4: A Thiefs End
Teknik Başarı Dalında Üstün Başarı Ödülü: Uncharted 4: A Thiefs End
Yılın Aksiyon Oyunu: Overwatch
Yılın Macera Oyunu: Uncharted 4: A Thiefs End
Yılın Aile Oyunu: Ratchet & Clank
Yılın Yarış Oyunu: Forza Horizon 3
Yılın Rol Yapma Oyunu: Dark Souls III
Yılın Spor Oyunu: Steep
Yılın Strateji Oyunu: Civilization VI
D.I.C.E. Sprite Ödülü: Inside
Yılın Portatif Oyunu: Pokémon Sun & Moon
Yılın Mobil Oyunu: Pokémon Go
Çevrim İçi Oynanış Dalında Üstün Başarı Ödülü: Overwatch
Oyun Tasarımı Dalında Üstün Başarı Ödülü: Overwatch
Oyun Yönetimi Dalında Üstün Başarı Ödülü: Inside
Yılın Dövüş Oyunu: Street Fighter V
Yılın Sürükleyici Gerçekçilik Oyunu: Superhot VR
Sürükleyici Gerçekçilik Tekniği Dalında Üstün Başarı Ödülü: Eagle Flight
Yılın Oyunu: Overwatch
--------------------
Death Strandingâin çoklu oyuncu modu hakkında yeni detaylar paylaşıldı
Sadece çoklu oyuncu değil, oyunun açık dünya yapısına ve aksiyon türüne de değinildi.
İlk olarak E3 2016 sırasında gördüğümüz, şimdilik PlayStation 4 platformuna geliştirilen Death Strandingâin çoklu oyuncu modu hakkında yeni detaylar paylaşıldı. Bu güne kadar sadece bu oyun hakkında 2 video gördük ve irili ufaklı bazı detaylara sahip olduk. Fakat şimdi sizlere aktaracağımız detay, sanıyoruz ki bunların en büyüğü olacak. Öyle ki, oyunun yapımcısı olan Hideo Kojima, sadece oyunun çoklu oyuncu modundan değil, açık dünya yapısından ve aksiyon ögesinden de bahsetti. Peki, nerede bahsetti? Bu sorunun cevabını da verelim: PlayStation Blog üzerinde gerçekleştirilen bir röportaj sırasında.
Hideo Kojima öncelikle oyun içerisinde sahip olabileceğimiz özgürlükten bahsederek başladı sözlerine. Yapımcı, geliştirdiği oyununu açık dünya bir aksiyon oyunu olarak belirtti ve bu oyun içerisinde özgürlükçü bir havanın bulunacağını söyledi. Yani, istediğimiz şeyi, istediğimiz zaman yapabileceğiz. Ayrıca açıklamalara göre, Death Stranding içerisinde araç kullanımı da bulunacak. Tüm bunların haricinde, eğer oyunu bir savaşçı olarak oynayacaksak, bunun için birçok imkan/olanak olduğunu belirtti. Fakat, eğer savaşmayı sevmiyorsanız da bu oyunu oynayabileceksiniz. Çünkü Hideo Kojimaâya göre Death Stranding, birçok farklı oynanış stilini destekliyor. Hideo Kojima, bu konudaki sözlerini, âOyunun evrenine adım attığınız anda ve keşif yapmaya başladığınız zaman umuyoruz ki, daha önce hiç görmediğiniz şeylerle karşılaşabileceksiniz.â şeklinde bitirdi.
Death Stranding, izlediğimiz kadarıyla oldukça ilginç bir oyun, bunu hepimiz kabul ediyoruz. Peki, oyunun yapımcısı bu konuda ne diyor? Dilerseniz oyunun çevrim içi özelliğinden bahsetmeden önce Hideo Kojimaânın oyun hakkında söylediği birkaç cümleye bakalım. Death Stranding hakkında Hideo Kojima, â2017 benim oyun sektöründeki 31. yılım ve bu 31 yıl boyunca birçok farklı aksiyon oyunu yaptım. Aksiyon oyunlarında, genelde bir adam olur ve bu adamın elinde silah olur. Tekli oyuncu ortamında oyuncu, diğer silahlı adamlara karşı oynar ya da işi çevrim içi moduna taşır, daha rekabetçi bir şekilde diğer silahlı adamlara karşı oynar. Yani her şey silahla yapılır. Benim oyunumda da bu ögeler var fakat ben biraz daha derinleştirmek istedim. Oyunun teması, zor durumda bırakılmış bir havaya sahip. Silahlara odaklanmadan, bu temayı yansıtmaya çalışıyoruz.â dedi.
.
Oyunun yapımcısı, son olarak oyun içerisindeki çevrim içi ögelerden bahsetti. Açıklamalara göre, eğer internet bağlantısı olmadan oyunu oynamak istersek, hiçbir problem bulunmuyor. Bunu yapabiliriz fakat oyun içerisinde çevrim içi ögeler de bulunuyor. Fakat bu ögeler, klasik oyunlarda gördüğümüz ögeler gibi değil. Mesela, senaryo modu bitsin de, çevrim içi moda geçelim, diyemiyoruz bu oyuna. Hideo Kojima, daha farklı bir şey denemek istemiş ve bunun ne olduğunu bilemiyoruz. Yani efendim, Death Stranding oldukça ilginç bir oyun olacak gibi görünüyor. Fakat benim içimde bir his var, Death Strandingâi her ne kadar çok büyük bir merakla beklesem de, oyun çıktığı zaman veya ilk oynanış videosu yayımlandığı zaman bu kadar beklentiye değmeyen bir oyun olacağını göreceğimi hissediyorum. Özellikle de, oyunun oynanış açısından Metal Gear oyunlarına çok benzemesinden korkmaktayım.
--------------------
Mass Effect: Andromedaânın dosya boyutu belli oldu
Oldukça makul bir boyut.
21 Mart 2017 tarihinde çıkışını gerçekleştirecek olan Mass Effect: Andromeda hakkında yeni bilgiler gelmeye devam ediyor. Son olarak Xbox Oneâın dijital mağazasında, Mass Effect: Andromeda sayfasında paylaşılan bilgilere göre, oyunumuzun ihtiyacı olan minimum dosya boyutu belli oldu. Mass Effect: Andromeda, bizden en az 42.19 GB boş depolama alanı isteyecek. Samanyolu galaksisinde bulunan mavi gezegenimiz Dünya ve onun canlı hayatı için, galaksimize oldukça uzak olan, Andromeda galaksisinde yeni bir ev aradığımız maceramızda anlaşılan bizleri oldukça dolu bir içerik bekliyor.
Orijinal boyotunu görüntülemek için buraya tıklayın 1572x884px.
Her ne kadar paylaşılan dosya boyutundan yola çıkarak, oyun içeriği hakkında kesin bir bilgi vermek doğru olmasa da, daha önce Electronic Artsâın paylaştığı görsellerden ve videolardan, oyunun içerik açısından ne kadar zengin olacağını kestirmek mümkün. En azından, biz öyle umuyoruz. Bildiğiniz gibi Mass Effect: Andromeda, daha önce Battlefield 1 ve Star Wars: Battlefront gibi oyunlarının geliştirilmesinde kullanılan Frostbite 3 oyun motoru ile geliştiriliyor. Yani daha önce paylaşılan ekran görüntüleri ve oynanış videolarından da anlayacağınız üzere oyun, bizleri görsel olarak da oldukça tatmin edecek gibi duruyor.
Bunun dışında, paylaşılan bilgilere göre oyunu Xbox One Sâde HDR desteği ile birlikte oynayabileceğiz. Diğer platformlar için her ne kadar bu desteğin sağlanıp sağlanmayacağı ile alakalı bir bilgi verilmese de, PlayStation 4 Pro ve PCâde de, büyük ihtimalle HDR özelliğini göreceğiz.BioWare tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından dağıtımı üstlenilecek olan oyunumuz, 21 Mart 2017 tarihinde; PlayStation 4, Xbox One ve PC playformları için çıkışını gerçekleştirecek.