Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerinde bakım ve asfalt yenileme çalışmalarının 18 Haziran-17 Eylül tarihleri arasında yapılacak.
Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsü 18 Haziran ile 17 Eylül tarihleri arasında bakıma alınacak. Bu kararı Karayollar Birinci Bölge Müdürü Mehmet Karaman düzenlediği bir basın toplantısıyla açıkladı. Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün Ortaköy'deki sosyal tesislerinde basın mensuplarının karşısına çıkan Karaman, aynı tarihler arasında Fatih Sultan Mehmet Köprüsüyle birlikte Haliç Köprüsü ve Basın Ekspres yolunda da çalışmalar yapılacağını söyledi.
FSM'DEKİ ÇALIŞMALAR
Fatih Sultan Mehmet köprüsünde trafik güvenliğini etkilecek şekilde aşınmalar olduğunu fotoğraflarla gösteren Karaman, köprüde asfalt yenileme çalışmalarının yanında güçlendirme ve bakım çalışmalarının da yapılacağını söyledi. Karaman'ın açıklamasına göre Fatih Sultan Mehmet köprüsünde 4 aşamalı olarak yapılacak asfalt üstyapı yenileme çalışmalarında; her aşamada bir yöndeki üç şerit kapatılacak, kalan 5 şerit, bir istikamette 3 şerit, diğer istikamette 2 şerit halinde kullanılarak, trafik akışı her iki yönden sağlanacak.
Karaman, "Tüm bu çalışmalara, trafiğin daha az olduğu tatil döneminde başlayacağız. Çalışmalar 24 saat / 3 vardiya esasına göre sürdürülecek. Bu süreçte trafiğin aksamaması için gerekli tüm önlemler alınmıştır" dedi.
HALİÇ'TEKİ ÇALIŞMA, METROBÜS ÇALIŞACAK
Haliç köprüsünde ise 5 aşamalı olarak yapılacak mastik asfalt üstyapı yenileme çalışmalarında; ana köprüde çalışılırken ilave köprüler ile alternatif yollardan, ilave köprülerde çalışılırken ise ana köprü ile alternatif yollardan trafik akışı sağlanacak. Çalışmalar süresince metrobüs hattı sürekli açık tutulacak.
ISLAH ÇALIŞMASI
Ayamama Deresi ıslah çalışmalarının yapılacağı Mahmutbey batı kavşağında kapatılacak şeritler için servis yolları yapılacak ve mevcut yollar alternatif olarak kullanılacak.
BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ'NDEKİ ÇALIŞMA SENEYE
Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Karayollar Birinci Bölge Müdürü Mehmet Karaman, trafik sıkıntısı yaşanacağını kabul ederek, bu çalışmaları yapmak zorunda olduklarını dünyanın her yerinde uygulamanın bu şekilde olduğunu söyledi. Karaman çalışmaları 24 saat vardiya usulüne göre yapacaklarını belirterek, Boğaz Köprüsü'ndeki çalışmanın seneye planlandığını söyledi.
ÇALIŞMALAR SIRASINDA HANGİ İŞLEMLER UYGULANACAK?
Karayolları'nın verdiği bilgiye göre; Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerinde yapılacak olan çalışmalar, sadece asfalt yenileme çalışmasını içermeyecek. Köprü tabliyesinin korozyondan korunması için asfalt öncesinde birtakım işlemlerden geçmesi gerekmekte olduğundan, köprü üzerindeki mevcut bozuk zemin iş makineleriyle temizlenecek, ardından çelik tabliyenin tamiratları ve izolasyonu da hayata geçirilecek. Dolayısıyla, çelik tabliyenin galvanizlenmesi ve izolasyon işlerinin de yapılması nedeniyle çalışma süresince yolun trafiğe kapalı olması gerekecek.
Söz konusu köprüler çelik olduğu için yapılacak izolasyon uygulamalarının nem görmemesi ve sıcak havada yapılması gerekecek. Ayrıca çelik köprülerdeki bakım onarım çalışmaları, uygulanacak mastik asfaltın özellikleri sebebiyle, gündüz saatlerinde yapılmasını zorunlu kılacak. Bütün bu işlemler süreklilik gerektirdiği ve birbiriyle bağlantılı olduğundan köprünün çalışılan kısımlarının, geceli - gündüzlü kapatılması zorunlu olacak. Bu çalışmada tüm dünyada kullanılan yöntem uygulanacak.
Ayamama Deresi ıslahı ise, kazık imalatı yapılarak aç-kapa yöntemiyle otoyolun altına menfez yapılması işi olarak gerçekleşecek. Kazıklar çakıldıktan sonra üzeri kapatılacak ve üst kısımda trafik akışı sürerken altta çalışmalar devam edecek.
Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsü 18 Haziran ile 17 Eylül tarihleri arasında bakıma alınacak. Bu kararı Karayollar Birinci Bölge Müdürü Mehmet Karaman düzenlediği bir basın toplantısıyla açıkladı. Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün Ortaköy'deki sosyal tesislerinde basın mensuplarının karşısına çıkan Karaman, aynı tarihler arasında Fatih Sultan Mehmet Köprüsüyle birlikte Haliç Köprüsü ve Basın Ekspres yolunda da çalışmalar yapılacağını söyledi.
FSM'DEKİ ÇALIŞMALAR
Fatih Sultan Mehmet köprüsünde trafik güvenliğini etkilecek şekilde aşınmalar olduğunu fotoğraflarla gösteren Karaman, köprüde asfalt yenileme çalışmalarının yanında güçlendirme ve bakım çalışmalarının da yapılacağını söyledi. Karaman'ın açıklamasına göre Fatih Sultan Mehmet köprüsünde 4 aşamalı olarak yapılacak asfalt üstyapı yenileme çalışmalarında; her aşamada bir yöndeki üç şerit kapatılacak, kalan 5 şerit, bir istikamette 3 şerit, diğer istikamette 2 şerit halinde kullanılarak, trafik akışı her iki yönden sağlanacak.
Karaman, "Tüm bu çalışmalara, trafiğin daha az olduğu tatil döneminde başlayacağız. Çalışmalar 24 saat / 3 vardiya esasına göre sürdürülecek. Bu süreçte trafiğin aksamaması için gerekli tüm önlemler alınmıştır" dedi.
HALİÇ'TEKİ ÇALIŞMA, METROBÜS ÇALIŞACAK
Haliç köprüsünde ise 5 aşamalı olarak yapılacak mastik asfalt üstyapı yenileme çalışmalarında; ana köprüde çalışılırken ilave köprüler ile alternatif yollardan, ilave köprülerde çalışılırken ise ana köprü ile alternatif yollardan trafik akışı sağlanacak. Çalışmalar süresince metrobüs hattı sürekli açık tutulacak.
ISLAH ÇALIŞMASI
Ayamama Deresi ıslah çalışmalarının yapılacağı Mahmutbey batı kavşağında kapatılacak şeritler için servis yolları yapılacak ve mevcut yollar alternatif olarak kullanılacak.
BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ'NDEKİ ÇALIŞMA SENEYE
Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Karayollar Birinci Bölge Müdürü Mehmet Karaman, trafik sıkıntısı yaşanacağını kabul ederek, bu çalışmaları yapmak zorunda olduklarını dünyanın her yerinde uygulamanın bu şekilde olduğunu söyledi. Karaman çalışmaları 24 saat vardiya usulüne göre yapacaklarını belirterek, Boğaz Köprüsü'ndeki çalışmanın seneye planlandığını söyledi.
ÇALIŞMALAR SIRASINDA HANGİ İŞLEMLER UYGULANACAK?
Karayolları'nın verdiği bilgiye göre; Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerinde yapılacak olan çalışmalar, sadece asfalt yenileme çalışmasını içermeyecek. Köprü tabliyesinin korozyondan korunması için asfalt öncesinde birtakım işlemlerden geçmesi gerekmekte olduğundan, köprü üzerindeki mevcut bozuk zemin iş makineleriyle temizlenecek, ardından çelik tabliyenin tamiratları ve izolasyonu da hayata geçirilecek. Dolayısıyla, çelik tabliyenin galvanizlenmesi ve izolasyon işlerinin de yapılması nedeniyle çalışma süresince yolun trafiğe kapalı olması gerekecek.
Söz konusu köprüler çelik olduğu için yapılacak izolasyon uygulamalarının nem görmemesi ve sıcak havada yapılması gerekecek. Ayrıca çelik köprülerdeki bakım onarım çalışmaları, uygulanacak mastik asfaltın özellikleri sebebiyle, gündüz saatlerinde yapılmasını zorunlu kılacak. Bütün bu işlemler süreklilik gerektirdiği ve birbiriyle bağlantılı olduğundan köprünün çalışılan kısımlarının, geceli - gündüzlü kapatılması zorunlu olacak. Bu çalışmada tüm dünyada kullanılan yöntem uygulanacak.
Ayamama Deresi ıslahı ise, kazık imalatı yapılarak aç-kapa yöntemiyle otoyolun altına menfez yapılması işi olarak gerçekleşecek. Kazıklar çakıldıktan sonra üzeri kapatılacak ve üst kısımda trafik akışı sürerken altta çalışmalar devam edecek.