Porscheânin, konseptini 'Mission E' olarak adlandırdığı elektrikli aracının 'Taycan' adıyla piyasaya çıkacağı duyuruldu. Fakat markanın Gaziantep'te üretim yapan bir plastik firması tarafından tescil edilmiş olması, marka adını tehlikeye düşürdü.
Türkçe 'Tay' ve 'Can' kelimelerinin birleşiminden meydana gelen model ismi, Volkswagen Grubuânda Touranâın ardından kullanılan ikinci Türkçe ad oldu.
Gazete Habertürk'ten Hakan Özenen'in haberine göre, Porscheânin 6 milyar avro yatırımla geliştirme kararı aldığı elektrikli ulaşım atağının en önemli üyesi, konsept adı Mission Eânin, yola Türkçe bir adla çıkacağı resmen ilan edildi.
Porsche, Mission Eâyi ilk defa 2015 senesinde, Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarıânda görücüye çıkarmış ve o tarihten beri de nasıl adlandırılacağı hususu bilhassa Alman basınında merak konusu olmuştu. Yanıt geçen hafta Porsche CEOâsu Oliver Blumeâden geldi. Porsche spor otomobillerinin 70. yılı dolayısıyla Porsche Müzesiânde yapılan toplantıda konuşan CEO, yeni otomobilin isminin Türkçe, genç bir atın canlılık ve hareketliliğini ifade eden 'Taycan' olacağını söyledi.
2020 yılında yola çıkacak
Gelecek sene piyasaya çıkacağı belirtilen Taycan, edinilen ilk bilgilere göre 600 beygir gücünde olacak. 500 km'lik iddialı bir menzil vaat eden Türk tayı, fabrika verilerine göre 15 dakika içinde tamamen şarj olabilecek.
Taycan, Porsche'nin Zuffenhausenâdeki fabrikasında imal edilecek. 2015 senesinde Frankfurtâta gösterildikten sonra, yeni elektrikli bir dizi önemli teste de tabi tutuldu. Marka bu testlerin hepsinde, ismi artık Taycan olan Mission Eâyi hep Tesla ile beraber test etti.
Sıfırın altında 40 derecelere kadar soğukların yaşandığı Kuzey Kutup Dairesiânde yapılan testlerden birinde, yeni elektrikli bir Panemera kasası altına saklanmış ve yola çıktığı andan itibaren en ciddi rakibi haline geleceği Tesla Model S ve Model Xâle karşılaştırmalı olarak test edilmiş, bu test sürüşü de otomobil paparazzilerinin gözünden kaçmamıştı.
Porscheânin elektrikli otomobiline Türkçe bir ad vermesi otomobilsever Almanların bir araya geldiği çeşitli bloglarda da tartışıldı. Taycanâı, Caymanâa uyumlu bulan ve hangi dilde olduğunu önemsemeyenler olduğu gibi, konuyu daha milliyetçi bir bakış açısıyla değerlendirip tepki gösterenler de oldu.
Ad konusunda sorun çıkabilir
Volkswagen, 'Touran' modelini piyasaya sürdüğünde; Almanyaâda yaşayan ve geçimini otomobil tamirciliği yaparak sağlayan Turan Ailesiânin isim hakkı savaşıyla karşı karşıya kalmış, her ne kadar rakam resmen ilan edilmediyse de aileye iki tane yeni Touran, bir tane Touareg ve iddialara göre 200 bin avro civarı para ödenmiş ve isim hakkı aile temsilcisi Ali Turanâdan satın alınmıştı.
Grubun isimle alakalı yeni krizi, yine bir Türk ailesi ile, ama bu kez Almanyaâda değil; Gaziantepâte yaşayan Hanifi Sinan Taycanâın patronu olduğu, özellikle Avrupaâya ihraç etmek üzere büyük çuvallar imal eden Taycan Plastikâle yaşaması olasılığı yüksek.
Zira 'Taycan' tescilli ve senelerdir dünyaya bu adla ürünler satıyor.
Türkçe 'Tay' ve 'Can' kelimelerinin birleşiminden meydana gelen model ismi, Volkswagen Grubuânda Touranâın ardından kullanılan ikinci Türkçe ad oldu.

Gazete Habertürk'ten Hakan Özenen'in haberine göre, Porscheânin 6 milyar avro yatırımla geliştirme kararı aldığı elektrikli ulaşım atağının en önemli üyesi, konsept adı Mission Eânin, yola Türkçe bir adla çıkacağı resmen ilan edildi.
Porsche, Mission Eâyi ilk defa 2015 senesinde, Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarıânda görücüye çıkarmış ve o tarihten beri de nasıl adlandırılacağı hususu bilhassa Alman basınında merak konusu olmuştu. Yanıt geçen hafta Porsche CEOâsu Oliver Blumeâden geldi. Porsche spor otomobillerinin 70. yılı dolayısıyla Porsche Müzesiânde yapılan toplantıda konuşan CEO, yeni otomobilin isminin Türkçe, genç bir atın canlılık ve hareketliliğini ifade eden 'Taycan' olacağını söyledi.

2020 yılında yola çıkacak
Gelecek sene piyasaya çıkacağı belirtilen Taycan, edinilen ilk bilgilere göre 600 beygir gücünde olacak. 500 km'lik iddialı bir menzil vaat eden Türk tayı, fabrika verilerine göre 15 dakika içinde tamamen şarj olabilecek.

Taycan, Porsche'nin Zuffenhausenâdeki fabrikasında imal edilecek. 2015 senesinde Frankfurtâta gösterildikten sonra, yeni elektrikli bir dizi önemli teste de tabi tutuldu. Marka bu testlerin hepsinde, ismi artık Taycan olan Mission Eâyi hep Tesla ile beraber test etti.
Sıfırın altında 40 derecelere kadar soğukların yaşandığı Kuzey Kutup Dairesiânde yapılan testlerden birinde, yeni elektrikli bir Panemera kasası altına saklanmış ve yola çıktığı andan itibaren en ciddi rakibi haline geleceği Tesla Model S ve Model Xâle karşılaştırmalı olarak test edilmiş, bu test sürüşü de otomobil paparazzilerinin gözünden kaçmamıştı.
Porscheânin elektrikli otomobiline Türkçe bir ad vermesi otomobilsever Almanların bir araya geldiği çeşitli bloglarda da tartışıldı. Taycanâı, Caymanâa uyumlu bulan ve hangi dilde olduğunu önemsemeyenler olduğu gibi, konuyu daha milliyetçi bir bakış açısıyla değerlendirip tepki gösterenler de oldu.

Ad konusunda sorun çıkabilir
Volkswagen, 'Touran' modelini piyasaya sürdüğünde; Almanyaâda yaşayan ve geçimini otomobil tamirciliği yaparak sağlayan Turan Ailesiânin isim hakkı savaşıyla karşı karşıya kalmış, her ne kadar rakam resmen ilan edilmediyse de aileye iki tane yeni Touran, bir tane Touareg ve iddialara göre 200 bin avro civarı para ödenmiş ve isim hakkı aile temsilcisi Ali Turanâdan satın alınmıştı.
Grubun isimle alakalı yeni krizi, yine bir Türk ailesi ile, ama bu kez Almanyaâda değil; Gaziantepâte yaşayan Hanifi Sinan Taycanâın patronu olduğu, özellikle Avrupaâya ihraç etmek üzere büyük çuvallar imal eden Taycan Plastikâle yaşaması olasılığı yüksek.

Zira 'Taycan' tescilli ve senelerdir dünyaya bu adla ürünler satıyor.